Colmenares / Jarvie | Affect, Learning, and Teacher Education | Buch | 978-0-367-70133-8 | sack.de

Buch, Englisch, 126 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 340 g

Reihe: Routledge Cultural Studies in Knowledge, Curriculum, and Education

Colmenares / Jarvie

Affect, Learning, and Teacher Education

Getting Stuck in Social Justice
1. Auflage 2024
ISBN: 978-0-367-70133-8
Verlag: Taylor & Francis

Getting Stuck in Social Justice

Buch, Englisch, 126 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 340 g

Reihe: Routledge Cultural Studies in Knowledge, Curriculum, and Education

ISBN: 978-0-367-70133-8
Verlag: Taylor & Francis


This volume inquires into student teachers’ “stuck moments”—moments of felt crisis—as they occur within the context of a university-based social justice teacher education (SJTE) program. The book complicates the notion that these stuck moments are primarily effects of a gap between theory and practice. Instead, Colmenares and Jarvie argue for a more robust conceptualization, drawing on affect theory, posthumanism, and Deleuzian scholarship. By considering what stuck moments do, and do to, student teachers, the book reimagines SJTE in ways that are both responsive to stuckness and disruptive of discourses of learning that dominate the field. Through a critique of the affective workings of learning, the authors consider how these discourses can prove counterproductive for the work of teaching for social justice. This insightful and stimulating volume will be of use to scholars, researchers, and students with interests in curriculum studies, affective approaches to education and SJTE.

Colmenares / Jarvie Affect, Learning, and Teacher Education jetzt bestellen!

Zielgruppe


Postgraduate

Weitere Infos & Material


1. Getting Stuck in Social Justice Teacher Education  2. Theorizing Stuckness  3. The Wunderkammern of Stuckness  4. Assembling Learning Discourses: Mastery and Impact  5. Assembling Learning Discourses: The Aporias of Justice Work  6. Assembling Learning Discourses: A/Effects of Stuckness  7. Another World: Stuckness in and Beyond SJTE


Erica E. Colmenares is Assistant Professor of Humanities at San José State University, USA.


Scott Jarvie is Assistant Professor of English Education at San José State University, USA.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.