Buch, Englisch, 548 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 850 g
Buch, Englisch, 548 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 850 g
ISBN: 978-1-84996-954-3
Verlag: Springer
Provides a comprehensive and detailed coverage of the fundamentals of programming techniques for computer graphics
Uses lots of code examples, encouraging the reader to explore and experiment with data and computer programs (in the C programming language)
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Mathematik | Informatik Mathematik Numerik und Wissenschaftliches Rechnen Numerische Mathematik
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Programmierung | Softwareentwicklung Grafikprogrammierung
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Programmierung | Softwareentwicklung Programmierung: Methoden und Allgemeines
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Informatik Mathematik für Informatiker
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Professionelle Anwendung
- Mathematik | Informatik Mathematik Numerik und Wissenschaftliches Rechnen Computeranwendungen in der Mathematik
Weitere Infos & Material
Set Theory Survival Kit.- Vector Algebra Survival Kit.- Matrix Algebra Survival Kit.- Vector Spaces or Linear Spaces.- Two-Dimensional Transformations.- Two-Dimensional Clipping.- Three-Dimensional Transformations.- Viewing and Projection Transformations.- 3D Rendering.- Physically Based Lighting and Shading Models and Rendering Algorithms.




