Cooperstein | Drawing Pedagogy in Modern France | Buch | 978-1-03-246596-8 | sack.de

Buch, Englisch, 192 Seiten, Format (B × H): 174 mm x 246 mm

Reihe: Routledge Research in Art History

Cooperstein

Drawing Pedagogy in Modern France

Habit's Demise

Buch, Englisch, 192 Seiten, Format (B × H): 174 mm x 246 mm

Reihe: Routledge Research in Art History

ISBN: 978-1-03-246596-8
Verlag: Taylor & Francis Ltd


This study uncovers the plethora of new, innovative drawing strategies that shaped French visual arts at the height of France’s imperial power.

Horace Lecoq de Boisbaudran, Eugene Guillaume, and Félix Ravaisson, among others, designed new drawing procedures that responded to leading concerns of modern art and the exigencies of modern life: landscape painting and picturesque tourism, industrial design, and the use of drawing as vehicles of knowledge production and in social control. From graphic regimes that were “purement mathématique” and demanded the practice of orthographic projection, to those that privileged the articulation of proportions and the cultivation of an internal measuring system, fin de siècle educators in the fine and applied arts radically transformed drawing strategies and its history. The shifting parameters of drawing pedagogy and practice unfold onto a wider set of theoretical concerns central to humanistic inquiry and art-making today: the philosophy and cultural history of habit-based learning, the relation between industrialization and drawing, and the relation between art and mathematics.

The book will be of interest to scholars working in art history, French studies, history of art education, history of philosophy, and history of science.
Cooperstein Drawing Pedagogy in Modern France jetzt bestellen!

Zielgruppe


Postgraduate and Undergraduate


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Introduction  1. The Problem of Habit  2. Horace Lecoq de Boisbaudran’s System of Visual Memory Training: Plotting Points, Hand-Eye Coordination, and Memorized Metrics  3. Designing Compulsory Drawing Education and the Problem of “Mechanical” Image-Making  4. Drawing Education in a Globalizing Era: Félix Régamey and National Art Instruction


Shana Cooperstein is Assistant Professor of Art History, School of Humanities, IE University.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.