Buch, Englisch, 205 Seiten, Paperback, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 347 g
Strategic Motivation, Investment Size, and Developing Country Investment-Attraction Packages
Buch, Englisch, 205 Seiten, Paperback, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 347 g
ISBN: 978-1-4613-5971-5
Verlag: Springer US
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Internationale Wirtschaft Entwicklungsökonomie & Emerging Markets
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Wirtschaftswachstum
- Wirtschaftswissenschaften Finanzsektor & Finanzdienstleistungen Finanzsektor & Finanzdienstleistungen: Allgemeines
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Betriebswirtschaft: Theorie & Allgemeines
Weitere Infos & Material
List of figures. List of tables. Abbreviations. Foreword; P.J. Buckley. Preface. I. Introduction. II. What's what: Definitions and theories: FDI, MNCs, international trade. III. Who sees what? Protagonists and their perceptions of FDI. IV. Who wants what? MNC strategic motivation / FDI attraction. V. Where to test? Barbados, Jamaica, Trinidad-Tobago. VI. What's the route? Study methodology. VII. What to expect: the hypotheses. VIII. What works for whom? Study findings and interpretations. IX. Who said what? Comparison of findings with other researchers. X. What it all means: interpretations of findings. XI. And therefore: conclusions. XII. Policy recommendations. Appendix A: Foreign direct investment in Barbados, Jamaica, and Trinidad & Tobago: postal interview replica. Bibliogaphy. Index.