Buch, Englisch, 266 Seiten, Paperback, Format (B × H): 139 mm x 218 mm, Gewicht: 322 g
A Cultural History of the Velocipede in France
Buch, Englisch, 266 Seiten, Paperback, Format (B × H): 139 mm x 218 mm, Gewicht: 322 g
ISBN: 978-1-68448-433-1
Verlag: Bucknell University Press,U.S.
Velocipedomania is the first in-depth study of the velocipede fad and the popular culture it inspired. It explores how the device was hailed as a symbol of France’s cutting-edge technological advancements, yet also marketed as an invention with a noble pedigree, born from the nation’s cultural and literary heritage. Giving readers a window into the material culture and enthusiasms of Second Empire France, it provides the first English translations of 1869’s Manual of the Velocipede, 1868’s Note on Monsieur Michaux’s Velocipede, and the 1869 operetta Dagobert and his Velocipede. It also reprints scores of rare images from newspapers and advertisements, analyzing how these magnificent machines captured the era’s visual imagination. By looking at how it influenced French attitudes towards politics, national identity, technology, fashion, fitness, and gender roles, this book shows how the short-lived craze of velocipedomania had a big impact.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Technische Wissenschaften Technik Allgemein Technik: Allgemeines
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Europäische Geschichte
- Sozialwissenschaften Sport | Tourismus | Freizeit Sport Radsport, Radrennen
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Freizeitsoziologie, Konsumsoziologie, Alltagssoziologie, Populärkultur
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Europäische Länder