Buch, Englisch, 336 Seiten, Print PDF, Format (B × H): 146 mm x 223 mm, Gewicht: 433 g
The Enduring Value of Values
Buch, Englisch, 336 Seiten, Print PDF, Format (B × H): 146 mm x 223 mm, Gewicht: 433 g
Reihe: Columbia Business School Publishing
ISBN: 978-0-231-17005-5
Verlag: COLUMBIA UNIV PR
In a comprehensive portrait of the corporate culture that unites Berkshire's subsidiaries, Lawrence A. Cunningham unearths the traits that assure the conglomerate's continued prosperity. Riveting stories of each subsidiary's origins, triumphs, and journey to Berkshire reveal how managers generate economic value from intangibles like thrift, integrity, entrepreneurship, autonomy, and a sense of permanence.
Rich with lessons for those wishing to profit from the Berkshire model, this engaging book is a valuable read for entrepreneurs, business owners, managers, family business members, and investors, and it is an important resource for scholars of corporate stewardship. General readers will enjoy learning how an iconoclastic businessman transformed a struggling textile company into a corporate legacy.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Management: Führung & Motivation
- Wirtschaftswissenschaften Finanzsektor & Finanzdienstleistungen Anlagen & Wertpapiere
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Unternehmensgeschichte, Einzelne Branchen und Unternehmer
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Unternehmenskultur, Corporate Governance
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Organisationstheorie, Organisationssoziologie, Organisationspsychologie