Buch, Englisch, 142 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 3011 g
Buch, Englisch, 142 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 3011 g
Reihe: The Cultural and Social Foundations of Education
ISBN: 978-1-137-44931-3
Verlag: Palgrave MacMillan Us
Writing for educators and education leaders, Cunningham shows that combining a philosophy of pragmatism with thinking about education as systems can illuminate challenges in contemporary schooling and provide practical solutions for creating a democratic education.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Berufliche Bildung Wirtschaftspädagogik, Berufspädagogik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Philosophie der Erziehung, Bildungstheorie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Lehrerausbildung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungswesen: Organisation und Verwaltung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Curricula: Planung und Entwicklung
Weitere Infos & Material
1. The Schooling We Have 2. The Nature of Nature 3. Systems 4. The Complexities of Schooling 5. Learners and Learning 6. Teachers and Teaching 7. The Schooling We Need 8. Epilogue