Buch, Englisch, 206 Seiten, Paperback, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 296 g
The Rise of Valence Political Campaigning
Buch, Englisch, 206 Seiten, Paperback, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 296 g
ISBN: 978-3-319-85987-3
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Kultur Politische Kommunikation und Partizipation
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Systeme Wahlen und Volksabstimmungen
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Kultur Korruption
- Rechtswissenschaften Recht, Rechtswissenschaft Allgemein Rechtspolitik
Weitere Infos & Material
Chapter 1. Political corruption and valence issues.- Chapter 2. The ideological incentive for campaigning on corruption issues.- Chapter 3. Political corruption in legislative speeches: the Italian way (1946-2014).- Chapter 4. Political corruption in electoral programmes: a comparative perspective.- Chapter 5. Political corruption on Twitter: the 2014 European Electoral campaigning.- Chapter 6. Conclusion: which implications?.