d'Agnese | Dewey, Heidegger, and the Future of Education | Buch | 978-3-030-19484-0 | sack.de

Buch, Englisch, 207 Seiten, Paperback, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 286 g

d'Agnese

Dewey, Heidegger, and the Future of Education

Beyondness and Becoming

Buch, Englisch, 207 Seiten, Paperback, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 286 g

ISBN: 978-3-030-19484-0
Verlag: Springer International Publishing


Drawing on insights into the philosophies of Dewey and Heidegger, this book moves forward the greater philosophical discourse surrounding education. It illuminates deep affinities between the corresponding traditions of Dewey and Heidegger, broadly labeled hermeneutics and pragmatism, and in doing so reveals the potential of the Dewey-Heidegger comparison for the future of education. To accomplish this task, Vasco d’Agnese explores the Deweyan and Heideggerian understanding of existence and experience. Both thinkers believed that humans are vulnerable from the very beginning, delivered to an uncanny and uncertain condition. On the other hand, such an uncanniness and dependency, rather than flowing in nihilistic defeat of educational purposes, puts radical responsibility on the side of the subject. It is, then, educationally promising. The book explains that for both Dewey and Heidegger, being a subject means being-with-others while transcending and advancing one’s boundaries, thus challenging the managerial framework of education that currently dominates educational institutions throughout the world.
d'Agnese Dewey, Heidegger, and the Future of Education jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Chapter 1: Interweaving Dewey and Heidegger: Theoretical background and educational bearings.- Chapter 2: Challenging Plato’s theoretical gaze: undergoing and ineffable.- Chapter 3: The essential uncertainty of thinking: Subject and education in John Dewey.- Chapter 4: Heideggerian philosophy as an educational endeavor.- Chapter 5: Imagination, art and radical possibility in Dewey.- Chapter 6: Creative questioning, being-with and transcending in Heidegger.


Vasco d’Agnese is Associate Professor of Education in the Department of Psychology, University of Campania Luigi Vanvitelli, Italy.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.