Buch, Englisch, 193 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 236 mm, Gewicht: 510 g
Reihe: ISSN
The Semiotics of Advertising
Buch, Englisch, 193 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 236 mm, Gewicht: 510 g
Reihe: ISSN
ISBN: 978-3-11-017340-6
Verlag: De Gruyter
Using both verbal and nonverbal techniques to make its messages as persuasive as possible, advertising has become an integral component of modern-day social discourse designed to influence attitudes and lifestyle behaviors by covertly suggesting how we can best satisfy our innermost urges and aspirations through consumption. This book looks at the categories of this form of discourse from the standpoint of semiotic analysis. It deals with the signifying processes that underlie advertising messages in print, electronic, and digital form.
Zielgruppe
Students, Scholars, Academic Libraries, Institutes
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Marketing
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Sprachwissenschaften Semiotik
- Geisteswissenschaften Philosophie Semiotik
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Lexikologie, Lexikographie
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Semiotik