D'Cruz | Teaching Postdramatic Theatre | Buch | 978-3-030-10093-3 | sack.de

Buch, Englisch, 205 Seiten, Paperback, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 331 g

D'Cruz

Teaching Postdramatic Theatre

Anxieties, Aporias and Disclosures
Softcover Nachdruck of the original 1. Auflage 2018
ISBN: 978-3-030-10093-3
Verlag: Springer International Publishing

Anxieties, Aporias and Disclosures

Buch, Englisch, 205 Seiten, Paperback, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 331 g

ISBN: 978-3-030-10093-3
Verlag: Springer International Publishing


This book explores the concept and vocabulary of postdramatic theatre from a pedagogical perspective. It identifies some of the major anxieties and paradoxes generated by teaching postdramatic theatre through practice, with reference to the aesthetic, cultural and institutional pressures that shape teaching practices. It also presents a series of case studies that identify the pedagogical fault lines that expose the power-relations inherent in teaching (with a focus on the higher education sector as opposed to actor training institutions). It uses auto-ethnography, performance analysis and critical theory to assist university teachers involved in directing theatre productions to deepen their understanding of the concept of postdramatic theatre.
D'Cruz Teaching Postdramatic Theatre jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Pedagogy, Politics and the Personal.- 1. John Laws/Sade: Postmodern or Postdramatic?.- 2. From Drama to Theatre to Performance Studies.- 3. Ganesh Versus the Third Reich as Pedagogical Parable.- 4. Attempts On Her Life: A Postdramatic Learning Play?.- 5. Teaching History and (Gender) Politics: The Hamletmachine and The Princess Plays.- 6. Devising Postdramatic Theatre in the Academy.- 7. An Enemy of Postdramatic Theatre? Or What I think about when I think about teaching Postdramatic Theatre.


Glenn D’Cruz teaches Drama and Cultural Studies at Deakin University, Australia. He is the author of Sarah Kane’s 4.48 Psychosis and the editor of Class Act: Melbourne Workers Theatre 1987-2007. He is also the co-editor of Contemporary Publics: Shifting Boundaries in New Media, Technology and Culture (Palgrave, 2016).



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.