Buch, Englisch, 190 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 312 g
Buch, Englisch, 190 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 312 g
ISBN: 978-3-642-06158-5
Verlag: Springer
The wide range and the frequently renewed formulation of strategies and organization models of corporate banking highlights the absence of a dominant model and the huge risk of misaligned strategy. Against this backdrop, the book bridges the gab between bank management theoretical grounds and an empirical survey conducted in 12 European banks.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Geldwirtschaft, Währungspolitik
- Wirtschaftswissenschaften Finanzsektor & Finanzdienstleistungen Bankwirtschaft
- Wirtschaftswissenschaften Finanzsektor & Finanzdienstleistungen Finanzsektor & Finanzdienstleistungen: Allgemeines
Weitere Infos & Material
Theoretical Drivers of Divisionalization.- Corporate Banking Strategies: Products, Markets and Channels.- Organizational Structures.- Corporate Banker's Role and Credit Risk Management.- Operating Mechanisms.- Information Systems.- Conclusions.