de Laurentis | Strategy and Organization of Corporate Banking | Buch | 978-3-642-06158-5 | sack.de

Buch, Englisch, 190 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 312 g

de Laurentis

Strategy and Organization of Corporate Banking


Softcover Nachdruck of hardcover 1. Auflage 2005
ISBN: 978-3-642-06158-5
Verlag: Springer

Buch, Englisch, 190 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 312 g

ISBN: 978-3-642-06158-5
Verlag: Springer


The wide range and the frequently renewed formulation of strategies and organization models of corporate banking highlights the absence of a dominant model and the huge risk of misaligned strategy. Against this backdrop, the book bridges the gab between bank management theoretical grounds and an empirical survey conducted in 12 European banks.

de Laurentis Strategy and Organization of Corporate Banking jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Theoretical Drivers of Divisionalization.- Corporate Banking Strategies: Products, Markets and Channels.- Organizational Structures.- Corporate Banker's Role and Credit Risk Management.- Operating Mechanisms.- Information Systems.- Conclusions.


Professor Giacomo De Laurentis is Professor of Banking and Director at the Banking and Insurance Department of Bocconi School of Management, Milan - Italy.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.