Buch, Englisch, 465 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 887 g
Fundamental Analysis, Asset Pricing, and Company Valuation
Buch, Englisch, 465 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 887 g
ISBN: 978-3-319-93550-8
Verlag: Springer International Publishing
Companies can thrive only if they are able to create value for shareholders over time. A company’s value creation and the correct approach to its measurement require two main skills: first, the ability to analyze and evaluate the company’s fundamentals with respect to its business model and its performance over time; and second, knowledge of investors’ models with regard to risk diversification and return maximization from which the cost of capital for the firm is derived. Based on this perspective, the book combines rigorous quantitative analysis with effective use of graphics to aid intuitive understanding.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Finanzsektor & Finanzdienstleistungen Internationale Finanzmärkte
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensfinanzen Rating, Due Diligence, Unternehmensbewertung
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Makroökonomie
- Wirtschaftswissenschaften Finanzsektor & Finanzdienstleistungen Unternehmensfinanzierung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensfinanzen Betriebliches Rechnungswesen
Weitere Infos & Material
Part I Fundamental analysis of the company.- 1 “Strategic Formula” of the firm.- 2 Economic and financial dynamics of the firm.- Part II Asset pricing.- 3 Risk and return in the capital market.- 4 Mean-variance approach.- 5 Equilibrium models in capital market.- Part III Corporate value.- 6 Capital structure choices of the company and the cost of capital.- 7 Equity valuation.- 8 Enterprise valuation.- 9 Option valuation.