Dierks | Re-Modeling the Brand Purchase Funnel | Buch | sack.de

Dierks Re-Modeling the Brand Purchase Funnel



Conceptualization and Empirical Application

1. Auflage 2017, 386 Seiten, Kartoniert, Book, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 5195 g Reihe: Innovatives Markenmanagement
ISBN: 978-3-658-17821-5
Verlag: Springer


Dierks Re-Modeling the Brand Purchase Funnel

Alexander Dierks conceptualizes and applies a more nuanced model of the brand purchase funnel. The re-conceptualization builds on a holistic, theory-based, and practically applicable set of 10 propositions, which capture dynamics of consumers’ contemporary search and decision behavior and allow for a more differentiated assessment of brand performance across the buying cycle. The model’s value add is investigated based on two survey-based studies from the automotive and the electricity industry. Using logistic regression analysis, the author uncovers insightful differences in the determinants of consumers’ purchase decisions depending on the stage of consideration set formation. The findings support the employment of the more nuanced funnel in brand management.

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Consumer Behavior as a Challenge for Brand Management.- The Brand Purchase Funnel Model.- From the Traditional to a More Nuanced Brand Purchase Funnel.- Empirical Application of a Re-Modeled Brand Purchase Funnel.  


Dierks, Alexander
Dr. Alexander Dierks received his PhD at Prof. Dr. Christoph Burmann's Chair of innovative Brand Management (LiM®) at the University of Bremen.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen

Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.