Dixon | Design, Philosophy and Making Things Happen | Buch | 978-1-032-04696-9 | sack.de

Buch, Englisch, 206 Seiten, Format (B × H): 174 mm x 246 mm, Gewicht: 380 g

Reihe: Design Research for Change

Dixon

Design, Philosophy and Making Things Happen


1. Auflage 2024
ISBN: 978-1-032-04696-9
Verlag: Taylor & Francis

Buch, Englisch, 206 Seiten, Format (B × H): 174 mm x 246 mm, Gewicht: 380 g

Reihe: Design Research for Change

ISBN: 978-1-032-04696-9
Verlag: Taylor & Francis


Drawing from the work of Dewey, Wittgenstein and Heidegger, this book aims to relate a series of philosophic insights to the practice of engaging in design research for change.

These insights are explored and presented as a set of potential strategies for grounding transformative design research within an intellectual context which both embraces and celebrates experience, process and uncertainty. Chapter by chapter, through theory, practical examples and case studies, an accessible narrative opens up around the coupled themes of existence and experience, language and meaning and knowing and truth. The outcome is a rich and detailed perspective on the ways in which philosophy may afford design research for change a means to both explain, as well as understand, not only what it is and what it does, but also what it could be.

The book will be of interest to scholars working in design studies, design theory and design research.

Dixon Design, Philosophy and Making Things Happen jetzt bestellen!

Zielgruppe


Academic, Postgraduate, and Undergraduate


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Prologue: The Entwining of Design and Dynamic Knowledge Production Introduction: Design Research, Philosophy and Some Radical Philosophers 1. Positioning: Working with Context in Experience 2. Processing: Making a World Together through Meaningful Inquiry 3. Producing: Knowing Value Conclusion - Understanding the Boundaries, A Justificatory Narrative and What Next?


Brian S. Dixon is Head of Belfast School of Art, Ulster University, Belfast.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.