Downs / Manion | Taking Back the Academy! | Buch | 978-0-415-94810-4 | www.sack.de

Buch, Englisch, 240 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 476 g

Downs / Manion

Taking Back the Academy!


Erscheinungsjahr 2004
ISBN: 978-0-415-94810-4
Verlag: Routledge

Buch, Englisch, 240 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 476 g

ISBN: 978-0-415-94810-4
Verlag: Routledge


First published in 2004. Routledge is an imprint of Taylor & Francis, an informa company.

Downs / Manion Taking Back the Academy! jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Foreword, Eric Foner
James T. Downs, Jr. and Jennifer Manion, Bench Talk

I. Student Activism
Student Movements -- Beyond the University
Eileen Eagan, Teaching Student Activism
Vania Markarian, Debating Tlatelolco: Thirty Years of Public Debates about the Mexican Student Movement of 1968
Martin Klimke, Between Berlin and Berkeley, Frankfurt and San Francisco: The Student Movements of the 1960s in Transatlantic Perspective

II. Students in Unions -- Rethinking the University
Anita Seth, Unionizing for a More Democratic and Responsive University
Kimberly Phillips-Fein, "What is a University? Anti-Union Campaigns in Academia"
John McMillian, Where Have All the Politics Gone? A Graduate Student's Reflections

III. Academic Activism: Historians for Social Justice
Nancy A. Hewitt, The Glass Tower: Half Full or Half Empty?
David Rosner, Toxic Torts: Historians in the Courtroom
Glenda Gilmore, "The Most Craven Abdication of Democratic Principles": On the U.S. Attack in Iraq

IV. Bridging the Gap Between Academia and Activism
Drucilla Cornell and Kitty Krupat, Forging Activist Alliances: Identity, Identification, & Position
Jennifer Manion, Calling All Liberals; or, Connecting Feminist Theory, Activism, and History
Kathleen M. Brown and Tracey M. Weis, Producing for Use and Teaching the Whole Student: Can Pedagogy be a Form of Activism?
James T. Downs, Jr., Teaching Across the Color Line: A Warning About Identity Politics in the Classroom
Jesse Lemisch, 2.5 Cheers for Bridging the Gap Between Academia and Activism; Or Stay and Fight. To Which is added an Account of Radical Scholars/Activists in the Wake of the Iraq War


Jim Downs is a PhD candidate in the Department of History at Columbia University. Jennifer Manion is a PhD candidate in the Department of History at Rutgers University.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.