Buch, Englisch, 240 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 374 g
Buch, Englisch, 240 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 374 g
ISBN: 978-0-7506-8505-4
Verlag: Routledge
Divided into four parts, the book offers searching analysis of the 'information revolution' and the knowledge society it has created. It goes to scrutinize the unprecendented demographic, economic and sociological transforms of recent times to present an outline of 'The Next Society' - which in turn points to a challenging, provocative and at times disturning view of the future.Managing in the Next Society is a collection of Peter Drucker's most strikingly prescient articles. Salient and incisive as ever, Drucker ranges widely over the most critical issues facing business and society today to offer advice, admonition and instruction for proactive executives.
Zielgruppe
Professional Practice & Development
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Wirtschaftssoziologie, Arbeitssoziologie, Organisationssoziologie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Unternehmensethik
- Geisteswissenschaften Philosophie Angewandte Ethik & Soziale Verantwortung Wirtschaftsethik, Unternehmensethik
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Literatur für Manager
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung
Weitere Infos & Material
Part 1 The Information Society;Part 11 Business Opportunities;Part 111 The Changing World Economy; Part 1V The Next Society.