Buch, Englisch, 228 Seiten, Paperback, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 380 g
Buch, Englisch, 228 Seiten, Paperback, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 380 g
ISBN: 978-0-521-01700-8
Verlag: Cambridge University Press
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Systeme Wahlen und Volksabstimmungen
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Kultur Öffentliche Meinung und Umfragen
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Regionalwissenschaften, Regionalstudien
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politikwissenschaft Allgemein
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Internationale Wirtschaft Volkswirtschaften einzelner Länder und Regionen
Weitere Infos & Material
1. Seeking autonomy: the origins and growth of presidential polling; 2. Planting the seeds of presidential polling; 3. Checks and imbalances: congress and presidential polling; 4. Dodging the hill: presidential polling in the post-Eisenhower years; 5. Take the money and poll: parties and the public opinion presidency; 6. The media are not messengers; 7. Counting the people: the evolution of quantification and its effects on presidential polling; 8. White House polling in the post-Watergate era; 9. Presidential polling in the post-Reagan era: consequences and implications.