Ekbatani / Pierson | Learner-directed Assessment in Esl | Buch | 978-0-8058-3067-5 | www.sack.de

Buch, Englisch, 186 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 429 g

Ekbatani / Pierson

Learner-directed Assessment in Esl


Erscheinungsjahr 2000
ISBN: 978-0-8058-3067-5
Verlag: Routledge

Buch, Englisch, 186 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 429 g

ISBN: 978-0-8058-3067-5
Verlag: Routledge


This text integrates the theory and practice of learner-based assessment. Written in response to two recent movements in language teaching--learner-centered teaching and a renewed interest in authenticity in language testing--it examines the relationship between the language learner and language assessment processes, and promotes approaches to assessment that involve the learner in the testing process. Particular attention is given to issues of reliability and validity. Grounded in current pedagogical applications of authentic assessment measures, this volume is intended for and eminently accessible to classroom teachers and program directors looking for ways to include their students in the evaluation process, graduate students, and professional language testers seeking authenticity in assessment and desiring to create more interactive evaluation tools.

Ekbatani / Pierson Learner-directed Assessment in Esl jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Contents: L.F. Bachman, Foreword. Preface. G. Ekbatani, Moving Toward Learner-Directed Assessment. B. North, Defining a Flexible Common Measurement Scale: Descriptors for Self and Teacher Assessment. D. Strong-Krause, Exploring the Effectiveness of Self-Assessment Strategies in ESL Placement. E. van Hest, Analyzing Self-Repair: An Alternative Way of Language Assessment. M. Gottlieb, Portfolio Practices in Elementary and Secondary Schools: Toward Learner-Directed Assessment. A. Hirvela, H. Pierson, Portfolios: Vehicles for Authentic Self-Assessment. A.D. Cohen, Exploring Strategies in Test Taking: Fine-Tuning Verbal Reports From Respondents. G. Ekbatani, H. Pierson, Epilogue: Promoting Learner-Directed Assessment.


Glayol Ekbatani, Herbert Pierson



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.