Buch, Englisch, Band 1, 174 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 459 g
Buch, Englisch, Band 1, 174 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 459 g
Reihe: Classics in Science Education
ISBN: 978-1-4020-4641-4
Verlag: Springer Netherlands
This well-written and thought-provoking book presents the state-of-the-art in science education for kindergarten and primary schools. It begins with a thorough theoretical discussion on why it is incumbent on the science educator to teach science at first stages of childhood. It goes on to analyze and synthesize a broad range of educational approaches and themes. The book also presents novel strategies to science teaching.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Lehrerausbildung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Hochschuldidaktik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Kindergarten & Vorschule
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Grundschulen, Hauptschulen
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Psychologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Erziehung in der Familie
Weitere Infos & Material
Should Science Be Taught in Early Childhood?.- How Should Science Be Taught in Early Childhood?.- When Learning Science By Doing Meets Design and Technology.- From the Known to the Complex: The Inquiry Events Method as a Tool for K-2 Science Teaching.- Bridging In-School and Out-Of-School Learning: Formal, Non-Formal, and Informal.




