Fahey / Randall | Learning from the Future | Buch | sack.de

Fahey / Randall Learning from the Future



Competitive Foresight Scenarios

1. Auflage 1997, 446 Seiten, Gebunden, HC gerader Rücken kaschiert, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 865 g
ISBN: 978-0-471-30352-7
Verlag: John Wiley & Sons


Fahey / Randall Learning from the Future

Lieferung vom Verlag mit leichten Qualitätsmängeln möglich

Weitere Infos & Material


Partial table of contents:

INTRODUCTION TO SCENARIO LEARNING.

Integrating Strategy and Scenarios (L. Fahey & R. Randall).

Using Scenarios to Identify, Analyze, and Manage Uncertainty (B. Marsh).

BASIC APPROACHES TO CONSTRUCTING SCENARIOS.

Scenario Planning: Mapping the Paths to the Desired Future (D. Mason).

Testing Your Strategies in Scenarios (C. Perrottet).

Scenarios for Global Investment Strategy for the New Century (P. Schwartz & J. Ogilvy).

SCENARIO APPLICATION IN DIVERSE CONTEXTS.

Competitor Scenarios: Projecting a Rival's Marketplace Strategy (L. Fahey).

MANAGING THE ORGANIZATIONAL CONTEXT FOR SCENARIO LEARNING.

Articulating the Business Idea: The Key to Relevant Scenarios (K. van der Heijden).

The Cross-Scenario Planning Process (D. Randall & R. Wilson).

Notes.

About the Author.

Index.


Fahey, Liam
LIAM FAHEY, PhD, a consultant to a number of leading North American and European firms, is an adjunct professor of management at Babson College and a visiting professor of strategic management at Cranfield School of Management in the United Kingdom. Dr. Fahey has authored or edited six books on management, most recently The Portable MBA in Strategy (Wiley), with Robert M. Randall. ROBERT M. RANDALL heads a San Francisco-based publishing business that operates management magazines; he writes management articles, books, white papers, and brochures. He and Liam Fahey are collaborating on their third book, Strategic Management Tools (Wiley).


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen

Ihre Nachricht*
Wie möchten Sie kontaktiert werden?
Anrede*
Titel
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Firma
Telefon
Fax
Bestellnr.
Kundennr.
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.