Buch, Englisch, 135 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 209 g
A Culinary Performance of Communication
Buch, Englisch, 135 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 209 g
Reihe: Studies in American Popular History and Culture
ISBN: 978-1-138-86453-5
Verlag: Routledge
Using an interdisciplinary approach combining film, semiotics, social-anthropology and history, this book examines food sciences in selected films to reveal food's power to direct and impose values and beliefs, to understand how dining venues may become sites of social contests and to reveal how food communicated values and beliefs to individuals, to micro communities and to American Society.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein Empirische Sozialforschung, Statistik
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtswissenschaft Allgemein
Weitere Infos & Material
1. Introduction 2. The Ritual of Dining 3. Food and Cultural Identity 4. Food as Celebration and Connection 5. Boundaries of Purity and Pollution 6. Conclusion Appendix: Film Synopses