Buch, Englisch, 262 Seiten, broschiert, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 385 g
A Media Phenomenon at the Edge of Convergence Culture
Buch, Englisch, 262 Seiten, broschiert, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 385 g
ISBN: 978-3-8288-3785-0
Verlag: Tectum Verlag
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Sport | Tourismus | Freizeit Humor
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Fernsehen & Rundfunk
Weitere Infos & Material
List of Figures
Acknowledgments
Introduction
PART ONE: INDUSTRY
4. Alternative TV: Fox, Gen Xers, and the Profits of Subversion
5. Echoes from the Counterculture: A Liberalist Agenda on Prime Time
PART TWO: AESTHETICS
6. Cartoon Revival: The Simpsons and the Renaissance of Animation
7. Gen-X Sensibility: Representing Participatory Culture
PART THREE: PARTICIPATION
8. Springfield’s Participatory Realm: Unfolding the Simpsons Cult
9. Jamming with The Simpsons: Public Images in Remix Culture
Conclusion: Television at the Edge of Convergence Culture
Appendix: An Interview with Henry Jenkins
Simpsons Episodes Cited
Audiovisual Primary Sources
References
Index