Buch, Englisch, 304 Seiten, Format (B × H): 162 mm x 235 mm, Gewicht: 644 g
Values, Priorities and Markets in the Management of Public Services
Buch, Englisch, 304 Seiten, Format (B × H): 162 mm x 235 mm, Gewicht: 644 g
ISBN: 978-0-415-17873-0
Verlag: Taylor & Francis Ltd (Sales)
This book analyses this process and examines the competing values that underlie the public service ethic, including the role of markets and quasi-markets, in the delivery of public services.
Topics discussed include:
* whether people should be denied the public services they need because public bodies are short of money
* what balance we should strike between markets and public organisations to provide public services
* whether the use of markets has gone too far and whether we need to return to a public service ethic
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Öffentlicher Dienst, Öffentlicher Sektor
- Rechtswissenschaften Öffentliches Recht Verwaltungsrecht Verwaltungspraxis Public Management
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Literatur für Manager
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Systeme Zentralregierung
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Öffentliche Finanzwirtschaft, Besteuerung
Weitere Infos & Material
1 The problematics of public service resource allocation 2 The heuristics of resource allocation: how people determine priorities 3 The apologetics of public sector organisations 4 The rhetoric of resource allocation: arguments about how priorities should be set and resources allocated 5 The mechanics of making markets 6 The dialectic of resource allocation 7 A polemic: conclusions about resource allocation and public services