Florensa / Ruiz-Munzón / Markulin | Extended Abstracts 2022 | Buch | 978-3-031-55941-9 | sack.de

Buch, Englisch, 668 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 1143 g

Reihe: Research Perspectives CRM Barcelona

Florensa / Ruiz-Munzón / Markulin

Extended Abstracts 2022

Proceedings of the 7th International Conference on the Anthropological Theory of the Didactic (CITAD7)
2024
ISBN: 978-3-031-55941-9
Verlag: Springer Nature Switzerland

Proceedings of the 7th International Conference on the Anthropological Theory of the Didactic (CITAD7)

Buch, Englisch, 668 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 1143 g

Reihe: Research Perspectives CRM Barcelona

ISBN: 978-3-031-55941-9
Verlag: Springer Nature Switzerland


This book includes contributions from the conference held in Barcelona in 2022. It brings together researchers interested in the Anthropological Theory of the Didactic (ATD) and aims at the following objectives: Establishing an updated overview of the results and progress in the ATD, concerning both basic research and the development of education systems, including teacher education; Developing a research programme around the most relevant open problems, either related to difficulties affecting education systems or the development of didactics as a scientific discipline; Identifying and studying the specific problems raised by the extension of the ATD’s conceptual and methodological tools to other fields. The conference is structured around the following thematic axis: Axis 1: Development of the Foundations, Tools and Aims of Research in the Framework of the ATD – Axis 2: The Curriculum Problem and the paradigm of questioning the world – Axis 3: ATD and the professionalization of the teaching profession.

Florensa / Ruiz-Munzón / Markulin Extended Abstracts 2022 jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research

Weitere Infos & Material


What is Questioning the World? Towards an Epistemological and Curricular Break.- Problematic Issues Regarding Didactic Paradigms.- The Paradidactic: A (would-be) Fundamental Theory of Noospheres.- About a Didactic Model of Reference for the Teacher Position.- Study vs Learning: Mesogenesis and the Denial of the Didactic.- Is it the Same Twelfth? Questioning an Unquestioned Principle.- About the Mapping of Personal Practice Paths in the ATD.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.