Buch, Englisch, 242 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 394 g
Designing Key Indicators and Performance Measurement Systems
Buch, Englisch, 242 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 394 g
ISBN: 978-3-642-09227-5
Verlag: Springer
Companies are what they measure and the selection of good performance indicators is not an easy process. This monograph suggests how to identify indicators that achieve a balance in these effects and enhance long-term profitability. It focuses on the designing of a Performance Measurement System (PMS).
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Technische Wissenschaften Technik Allgemein Technische Zuverlässigkeit, Sicherheitstechnik
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Literatur für Manager
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Wirtschaftsmathematik und -statistik
- Technische Wissenschaften Maschinenbau | Werkstoffkunde Produktionstechnik Industrielle Qualitätskontrolle
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensorganisation & Entwicklungsstrategien
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Ökonometrie
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Business Application Unternehmenssoftware SAP
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Wirtschaftsinformatik, SAP, IT-Management
Weitere Infos & Material
Quality and process indicators.- Indicators criticalities and curiosities.- The condition of uniqueness in process representation.- Performance indicators properties.- Designing a performance measurement system.- Indicators, measurements, preferences and evaluations: a scheme of classification according to the representational theory.




