International Journal for the Historiography of Education 12. Jahrgang (2022) Heft 2
Buch, Deutsch, 134 Seiten, Format (B × H): 165 mm x 235 mm
ISBN: 978-3-7815-2536-8
Verlag: Julius Klinkhardt
Aus dem Inhalt
Beiträge
– Zukünftige Weltgärtnerinnen und Weltgärtner im nationalen Zuschnitt: Nationale Identität in der curricularen Konstruktion
der Bildung für Nachhaltige Entwicklung
[Future world gardeners in a national design. The national identity in the curricular construction of Education for Sustainable Development]
– “Outer space” as Cold War spirituality. Students’ drawings and texts on “life questions” in 1980s welfare-state Sweden
Debatte
– The current theoretical impasse or “theorycide” of curriculum studies
Die gegenwärtige theoretische Sackgasse oder der „Theorienmord“ der curriculum studies
Kolumne
– Terri Seddon: Education for apocalypse: sovereignty of mind and the “now” of crisis
Gesamtregister IJHE 2011-2022
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
Weitere Infos & Material
Editorial. 117
Beiträge – Articles
Kirstin Jäggi-Jorns
Zukünftige Weltgärtnerinnen und Weltgärtner im nationalen Zuschnitt:
Nationale Identität in der curricularen Konstruktion der Bildung für Nachhaltige
Entwicklung [Future world gardeners in a national design. The national identity
in the curricular construction of Education for Sustainable Development].121
Mette Buchardt, Katarina Kärnebro and Christina Osbeck
“Outer space” as Cold War spirituality. Students’ drawings and texts
on “life questions” in 1980s welfare-state Sweden.138
Debatte – Discussion
The current theoretical impasse or “theorycide” of curriculum studies.157
Die gegenwärtige theoretische Sackgasse oder der „Theorienmord“
der curriculum studies.157
João M. Paraskeva
Curriculum theorycide. Towards non-derivative curriculum theory now!.158
Hannah Spector
Rejoinder to the “theorycide” at the center of curriculum studies.162
Kasturi Behari-Leak and Yuri Behari-Leak
Critique today, theory tomorrow: Emerge-and-see.166
Phillip D. Th. Knobloch
On the concretization of decolonial options in education.172
Vanessa Andreotti
Coloniality, complexity and the unconscious.176
Rezensionen – Reviews
Jeannine Erb
Audrey Watters: Teaching Machines.181
Kirstin Jäggi-Jorns
Nils Jablonski/Solvejg Nitzke: Paradigmen des Idyllischen.184
Hans Schildermans
Christoph T. Burmeister: Das Problem Kind.188
Jakob Kost
Florian Hessdörfer: Der Geist der Potentiale.191
Kolumne – Column
Terri Seddon
Education for apocalypse: sovereignty of mind and the “now” of crisis.195
Incides
IJHE 2011/1 – 2022/2. 207
Artikelverzeichnis / Index of articles.210
Autorenverzeichnis / Index of authors.228
Stichwortverzeichnis.232
Keyword index.241