Furnham / Gunter | Children as Consumers | Buch | 978-0-415-18535-6 | sack.de

Buch, Englisch, 224 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 351 g

Reihe: International Series in Social Psychology

Furnham / Gunter

Children as Consumers

A Psychological Analysis of the Young People's Market
1. Auflage 1998
ISBN: 978-0-415-18535-6
Verlag: Routledge

A Psychological Analysis of the Young People's Market

Buch, Englisch, 224 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 351 g

Reihe: International Series in Social Psychology

ISBN: 978-0-415-18535-6
Verlag: Routledge


The children's and teenagers' market has become increasingly significant as young people have become more affluent and have an ever growing disposable income. Children as Consumers traces the stages of consumer development through which children pass and examines the key sources of influence upon young people's consumer socialisation. It examines:

* the kinds of things young people consume
* how they use their money
* how they respond to different types of advertising
* whether they need to be protected through special legislation and regulation
* market research techniques that work well with young people.
Children as Consumers will be useful to students of psychology, sociology, business and media studies, as well as professionals in advertising and marketing.

Furnham / Gunter Children as Consumers jetzt bestellen!

Zielgruppe


Postgraduate and Undergraduate

Weitere Infos & Material


Preface 1. The Importance of the Children's Market 2. Socialization of Child Consumers 3. What Do Children Consume? 4. Children's Use and Understanding of Money 5. Advertising and Children: Attention, Awareness and Understanding 6. Advertising and Children: Influences and Effects 7. Reaching Child Consumers 8. Protecting Child Consumers [References / Author Index / Subject Index]


Furnham, Adrian; Gunter, Barrie



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.