Galea | Teaching Business Sustainability: Cases, Simulations and Experiential Approaches | Buch | 978-1-78353-110-3 | www.sack.de

Buch, Englisch, 0 Seiten

Galea

Teaching Business Sustainability: Cases, Simulations and Experiential Approaches

A special themed issue of Greener Management International (Issue 48)
1. Auflage 2004
ISBN: 978-1-78353-110-3
Verlag: Taylor & Francis Ltd

A special themed issue of Greener Management International (Issue 48)

Buch, Englisch, 0 Seiten

ISBN: 978-1-78353-110-3
Verlag: Taylor & Francis Ltd


The need for new and non-traditional teaching approaches is reflected in this collection of unorthodox teaching pedagogies. The underlying philosophy behind them is that deep learning for sustainability needs ultimately to be experiential: that is, learning while doing rather than a passive absorption of facts and figures.

Galea Teaching Business Sustainability: Cases, Simulations and Experiential Approaches jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Table of ContentsEditorial IntroductionChris Galea, St Francis Xavier University, Nova Scotia, CanadaEaster Island: A Case Study in Non-sustainabilityDavid K. Foot, University of Toronto, CanadaThe War of the Woods: A Forestry Giant Seeks PeaceMonika I. Winn, Faculty of Business, University of Victoria, Canada, and Charlene Zietsma, Richard Ivey School of Business, University of Western Ontario, CanadaPersonalising Sustainability: An Interactive Activity to Reinforce the Presentation of The Natural Step (TNS)Joshua Skov, Good Company, USASustainable Games People Play: Teaching Sustainability Skills with the Aid of the Role-play 'NordWestPower'Anke Truscheit and Christoph Otte, University of Oldenburg, GermanyUsing Experiential Simulation to Teach SustainabilitySusan Svoboda, Realia Group, USA, and John Whalen, Sustainable Value Partners, Inc., USADifferent Planets: Belief, Denial and Courage. The Role of Emotion in Turning Learning into ActionPenny Walker, Independent Consultant, UKGetting Out There: Incorporating Site Visits and Industry Assessments in Pollution Prevention and Sustainability EducationKim Fowler, Pacific Northwest National Laboratory, USA, and Jill Engel-Cox, Battelle Memorial Institute, USA



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.