Giachetti | Competitive Dynamics in the Mobile Phone Industry | Buch | 978-1-137-37369-4 | www.sack.de

Buch, Englisch, 147 Seiten, Format (B × H): 145 mm x 221 mm, Gewicht: 340 g

Giachetti

Competitive Dynamics in the Mobile Phone Industry


2013. Auflage 2013
ISBN: 978-1-137-37369-4
Verlag: Palgrave MacMillan UK

Buch, Englisch, 147 Seiten, Format (B × H): 145 mm x 221 mm, Gewicht: 340 g

ISBN: 978-1-137-37369-4
Verlag: Palgrave MacMillan UK


This book explores which kind of competitive moves and countermoves have been taken by mobile phone vendors like Nokia, Samsung, Motorola and Apple, as well as emerging rivals from developing countries, to defend their competitive position over the industry life cycle, and which factors have driven these actions.

Giachetti Competitive Dynamics in the Mobile Phone Industry jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


List of Tables List of Figures Acknowledgements Introduction PART 1: COMPETITIVE DYNAMICS 1. Competitive dynamics research PART 2: COMPATITIVE DYNAMICS IN THE MOBILE PHONE INDUSTRY 2. Changes in industrial leadership over the life cycle of technology intensive industries: the role of technological discontinuities and firms' action aggressiveness 3. Competitive intensity and product line strategies in technology-based industries 4. Time to competitors' new technology imitation: Who is copied more quickly? 5. Lining up with competitors: Influence of multiple benchmarks on the adoption of new product technologies 6. Concluding remarks and new direction for competitive dynamics research in technology-based industries.


Dr Claudio Giachetti is Assistant Professor of Strategy at Ca' Foscari University of Venice (Italy), Department of Management. His research interests include competitive dynamics, corporate strategy, competitive analysis and product innovation. Claudio's research work has been published in various journals, including Strategic Management Journal, Strategic Organization, Journal of Operations Management, Technovation, and Business History, among others.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.