Buch, Englisch, 236 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm
The Semiotics of Space and Places of Consumption
Buch, Englisch, 236 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm
ISBN: 978-90-04-74920-7
Verlag: Brill
A boutique, a cruise ship, a museum and a hotel all have something in common. But what? They are all places of consumption—not just in the narrow economic sense, but also as part of a broader cultural, emotional, and symbolic phenomenon.
Drawing on a semiotic approach, this book explores how designed environments from foodscapes to memorials convey meanings and guide everyday rituals, helping us to understand how space works as a language that structures practices, communicates values, and expresses identities.
If you're curious about how places work, why they affect us, and what they say, this book gives you the tools to decode them.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Architektur Gebäudetypen Öffentliche Gebäude, Gewerbliche Bauten
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Semiotik
- Geisteswissenschaften Philosophie Semiotik
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Freizeitsoziologie, Konsumsoziologie, Alltagssoziologie, Populärkultur