Buch, Englisch, 194 Seiten, Paperback, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 269 g
Buch, Englisch, 194 Seiten, Paperback, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 269 g
ISBN: 978-1-349-45191-3
Verlag: Palgrave Macmillan UK
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
- Rechtswissenschaften Strafrecht Kriminologie, Strafverfolgung
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio Filmgattungen, Filmgenre
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Literaturtheorie: Poetik und Literaturästhetik
Weitere Infos & Material
Contents List of Figures Acknowledgements Notes on Contributors Introduction: Violence and the Limits of Representation; Sam Goodman and Graham Matthews 1. The Violence of Representation and the Representation of Violence; Benjamin Noys 2. Violence and Love (in which Yoko Ono encourages Slavoj Žižek to give peace a chance); Scott Wilson 3. (Im)material Violence: Discipline and the Gaze in James Kelman's How Late It Was, How Late; Graham Matthews 4. Sadeian Women: Erotic Violence in the Surrealist Spectacle; Catriona McAra 5. Demarcating Violence in the Dramaturgy of Lisa McGee's Girls and Dolls; Rosalind Haslett 6. Skeletons of Solid Objects: Imperial Violence in J.G. Farrell's Empire Trilogy; Sam Goodman 7. Contingent Violence: Bergson and the Comedy of Horrors in Schindler's List; John Mullarkey 8. Violence and Mediation: The Ethics of Spectatorship in the Twenty-First Century Horror Film; Xavier Aldana Reyes 9. Objects of Surprise: Violence, Security and Metaphysics; Robert Jackson Index