Gordon / Clevenger | Computer Graphics Programming in OpenGL with C++ | Buch | 978-1-5015-2259-8 | www.sack.de

Buch, Englisch, 568 Seiten, Format (B × H): 183 mm x 235 mm, Gewicht: 1163 g

Gordon / Clevenger

Computer Graphics Programming in OpenGL with C++


1. Auflage 2024
ISBN: 978-1-5015-2259-8
Verlag: De Gruyter

Buch, Englisch, 568 Seiten, Format (B × H): 183 mm x 235 mm, Gewicht: 1163 g

ISBN: 978-1-5015-2259-8
Verlag: De Gruyter


This updated edition includes step-by-step instruction on modern OpenGL 4.0+ GLSL shader programming with C++, along with the theoretical foundations of 3D computer graphics. Every shader stage is explored, from the basics of modeling, textures, lighting, shadows, etc., through advanced techniques such as tessellation, noise maps, water, and stereoscopy. This new edition includes expanded coverage of camera control, refraction, and a new chapter on ray tracing with bounding volume hierarchies for complex models. The companion files include all the source code, shaders, model files, skyboxes, etc., needed to run every example in the book.

Gordon / Clevenger Computer Graphics Programming in OpenGL with C++ jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


V. Scott Gordon, Ph.D. and John Clevenger, Ph.D. are both computer science professors at
California State University, Sacramento.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.