Buch, Englisch, 237 Seiten, Format (B × H): 127 mm x 196 mm, Gewicht: 2825 g
Reihe: Palgrave Pocket Consultants
A Guide to Due Diligence
Buch, Englisch, 237 Seiten, Format (B × H): 127 mm x 196 mm, Gewicht: 2825 g
Reihe: Palgrave Pocket Consultants
ISBN: 978-1-137-43321-3
Verlag: Palgrave MacMillan UK
Risk is a major reason that companies fail in, or fail to enter, China. Packed with case studies, this unique book demonstrates how correctly applied due diligence can not only reduce business risk in China, but also provide excellent business intelligence to support negotiations and business relationships.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Internationales Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Strategisches Management
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Unternehmensethik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Betriebswirtschaft: Theorie & Allgemeines
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein
Weitere Infos & Material
Introduction 1. Opportunity and Risk 2. How Risky is Business in China? 3. Due Diligence in China 4. Putting Due Diligence on the Map 5. Survival Toolkit 6. Emergency Services 7. The Good, the Bad, and the Ugly 8. Conclusion: The New Reality Appendix: Resources and Reads