Buch, Englisch, Band 2, 348 Seiten, Kartoniert, Format (B × H): 148 mm x 225 mm, Gewicht: 540 g
Reihe: Neue Ökonomie
The Transformative Potential of Business for Sustainability
Buch, Englisch, Band 2, 348 Seiten, Kartoniert, Format (B × H): 148 mm x 225 mm, Gewicht: 540 g
Reihe: Neue Ökonomie
ISBN: 978-3-8376-6910-7
Verlag: transcript
Businesses want to be sustainable but how can they promote sufficiency? Sufficiency-oriented business models focus on creating sustainable value, promoting reduced resource consumption and adjusting production volumes to planetary boundaries. The contributors to this volume present real-life examples of sufficiency-oriented companies across diverse industries. These experts share their insights on sufficiency strategies in business, barriers and opportunities discovered, and the impact on customer behavioural change. They address the far-reaching changes in business, society, and policy required for this paradigm shift and suggest future research directions.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Wirtschaftstheorie, Wirtschaftsphilosophie
- Geowissenschaften Umweltwissenschaften Umweltmanagement, Umweltökonomie
- Geowissenschaften Umweltwissenschaften Nachhaltigkeit
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Betriebliches Energie- und Umweltmanagement
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Corporate Social Responsibility (CSR), Nachhaltiges Wirtschaften
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Umweltökonomie