Buch, Englisch, 246 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 540 g
Reihe: Routledge Studies in Business Organizations and Networks
Buch, Englisch, 246 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 540 g
Reihe: Routledge Studies in Business Organizations and Networks
ISBN: 978-0-415-27740-2
Verlag: Routledge
This revealing book examines different types of network industries such as railways, telecommunications and new media, and investigates their economics with an accent on history makes it stand apart from others in the area.
Hans Göttinger's accessible writing style and knowledgeable research makes this book recommended reading for all those interested in industrial, innovation and micro policy economics.
Zielgruppe
Postgraduate and Professional
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft Informationstechnik, IT-Industrie
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Geschichte der VWL
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftsgeschichte
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Transport- und Verkehrswirtschaft
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Wirtschaftsgeschichte
Weitere Infos & Material
Preface 1 Network economics 2 Network size and value 3 Technology adoption in networks 4 Technological racing in network industries 5 Networks and competition 6 Strategic alliances, mergers, and acquisitions 7 Standards, compatibility, market share, competition, and quality 8 Network economies for the Internet: conceptual models 9 Network economies for the Internet: application models 10 Macroeconomics of network industries