Setting the Scene
Buch, Englisch, 230 Seiten, Format (B × H): 141 mm x 223 mm, Gewicht: 4041 g
ISBN: 978-1-137-29710-5
Verlag: Palgrave MacMillan UK
The best marketing doesn't just focus on the individual psychology of the consumer, it operates at a cultural level. It frames choices so that the consumer isn't aware their buying decisions are being influenced. Hackley shows how marketing must set the scene and identify the broader cultural context to successfully influence consumers.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmenskommunikation
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Marketing
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Entscheidungsfindung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Strategisches Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensforschung
Weitere Infos & Material
1. Setting the Marketing Scene 2. Marketing as Communication 3. Marketing ideology and mass media 4. Ideologies of space 5. Marketing Ideology and Social Policy 6. Consumer Agency and Brand Culture 7. Managing Marketing – in Context