Hartley | Communication, Cultural and Media Studies | Buch | 978-0-415-56323-9 | sack.de

Buch, Englisch, 276 Seiten, Format (B × H): 139 mm x 217 mm, Gewicht: 381 g

Reihe: Routledge Key Guides

Hartley

Communication, Cultural and Media Studies

The Key Concepts

Buch, Englisch, 276 Seiten, Format (B × H): 139 mm x 217 mm, Gewicht: 381 g

Reihe: Routledge Key Guides

ISBN: 978-0-415-56323-9
Verlag: Taylor & Francis Ltd


This fourth edition of Communication, Cultural and Media Studies: The Key Concepts is an indispensible guide to the most important terms in the field. It offers clear explanations of the key concepts, exploring their origins, what they’re used for and why they provoke discussion. The author provides a multi-disciplinary explanation and assessment of the key concepts, from ‘authorship’ to ‘censorship’; ‘creative industries’ to ‘network theory’; ‘complexity’ to ‘visual culture’.

The new edition of this classic text includes:

Over 200 entries including 50 new entries
All entries revised, rewritten and updated
Coverage of recent developments in the field
Insight into interactive media and the knowledge-based economy
A fully updated bibliography with 400 items and suggestions for further reading throughout the text
Hartley Communication, Cultural and Media Studies jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Acknowledgements List of Concepts Preface to the Fourth Edition Introduction The Concepts References Index


John Hartley AM is Research Director of the ARC Centre of Excellence for Creative Industries and Innovation, and Distinguished Professor of Queensland University of Technology, Australia. He is author of many books and articles on television, journalism, cultural studies and the creative industries. Recent books include The Uses of Digital Literacy (2009), Television Truths (2008), Creative Industries (ed., 2005), and A Short History of Cultural Studies (2003).


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.