Hennessey / Jeannet | Global Account Management | Buch | sack.de

Hennessey / Jeannet Global Account Management



Creating Value

1. Auflage 2003, 272 Seiten, Gebunden, HC gerader Rücken kaschiert, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 577 g
ISBN: 978-0-470-84892-0
Verlag: John Wiley & Sons


Hennessey / Jeannet Global Account Management

Lieferung vom Verlag mit leichten Qualitätsmängeln möglich

Weitere Infos & Material


Preface.

1. Introduction .

2. Global Drivers.

3. Analyzing a Global Customer's Industry .

4. Analyzing the Global Logic of a Customer's Business .

5. Understanding the Client's Strategy.

6. Developing and Delivering the Value Proposition .

7. The Global Account Management Team .

8. Supporting and Implementing Global Account Management .

Appendix: Global Account Management in Action: Xerox, Marriott International and Hewlett-Packard .

Bibliography.

Index.


Hennessey, Hubert D.
Dr. H. David Hennessey is currently an Associate Professor of Marketing and International Business at Babson College, Wellesley, MA. USA. He is an Associate of Ashridge, UK, and has taught at IMD, Lausanne, Switzerland.

Prior to this he was the Director of Marketing at Interpace Corporation and worked as the Market Analyst at American Can Company. He previously consulted for AT&T, ICI, Jardine Matheson, Compaq, Philips, DSM, and Ansell Edmont.

His previous publications include: Global Marketing: Strategy and Cases, 5th Edition (2001), and How to Write a Marketing Plan, 3rd Edition (1998).

Dr. Jeane-Pierre Jeannet is currently the F.W. Olin Distinguished Professor of Global Business and Director of the William F. Glavin Center for Global Management at Babson College, Wellesley, MA, USA. He also has a dual appointment as Professor of Global Marketing and Strategy also at IMD, Lausanne, Switzerland.

He previously worked in banking in Switzerland and New York and has been an active consultant with many international firms such as AVEBE, Coutts, Deloitte Touch Tohmatsu, DSM, Huntsman Chemicals, ICI, Lego, Nokia, Polaroid, Serono, Siemens, Swatch and Zeneca.

His previous work includes Managing with a Global Mindset and co-authored titles including: Marketing Problems, Cases in International Marketing, Global Marketing: Strategies and Cases, and Cases in Marketing Management.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen

Ihre Nachricht*
Wie möchten Sie kontaktiert werden?
Anrede*
Titel
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Firma
Telefon
Fax
Bestellnr.
Kundennr.
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.