Herrera Batista | The Ontology of Design Research | Buch | 978-0-367-90120-2 | sack.de

Buch, Englisch, 180 Seiten, Format (B × H): 175 mm x 249 mm, Gewicht: 476 g

Reihe: Routledge Research in Design Studies

Herrera Batista

The Ontology of Design Research

Buch, Englisch, 180 Seiten, Format (B × H): 175 mm x 249 mm, Gewicht: 476 g

Reihe: Routledge Research in Design Studies

ISBN: 978-0-367-90120-2
Verlag: Taylor & Francis


This book seeks to establish the meaning of design research, its role in the field, and the characteristics that differentiate research in design from research in other fields.

The author introduces a model to explain the relationship between the components of the ontological reality of design: the designed object, the designer, and the user. Addressing design research across disciplines, the author establishes a foundational understanding of research, and research paradigms, for the design disciplines. This will be crucial for the emerging field of design research to find its own identity and move forward, building its own knowledge base as it finds its positioning between science and art.

The book will be of interest to scholars working in design history, design studies, graphic design, industrial design, interior design, architecture, fashion design, and service design.
Herrera Batista The Ontology of Design Research jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Introduction 1. Design Research: A First Approach to the Problem 2. Design and its Ontological Reality: Defining the Problem 3. The User in the Ontological Reality of Design 4. The Designer 5. The Designed Object 6. The Components of the Ontological Reality of Design and the Relationships Between Them 7. Frame and Context: Preparatory Phase for Research 8. Paradigms, Pragmatism and Design Research Conclusions


Miguel Ángel Herrera Batista is a research-professor at the School of Science and Arts of Design at the Universidad Autónoma Metropolitana.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.