How Companies Are Coping with the Future
Buch, Englisch, 254 Seiten, Format (B × H): 144 mm x 223 mm, Gewicht: 4434 g
ISBN: 978-1-137-33769-6
Verlag: Palgrave MacMillan UK
Foresight and Innovation is a guide for readers that are interested about the future. The book introduces a concept of futurist thinking, which includes anticipating, innovating and communicating about the futures. These concepts show how various organizations, all over the world are thinking, communicating and creating a better future.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Organisationstheorie, Organisationssoziologie, Organisationspsychologie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensforschung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Entscheidungsfindung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Strategisches Management
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Forschung & Entwicklung (F&E), Innovation
Weitere Infos & Material
1. Change 2. Some Thoughts about Predicting the Future, its Ease and Difficulty 3. Blindness and Seeing 4. Cornerstones of Anticipation 5. Strategy 6. How and Why is Anticipation Done in Organizations? 7. How do we Innovate the Future? 8. Future Methods for Innovation 9. Examples of Creating the Future and iInnovation Activity