Hirschman / Holbrook | The Semiotics of Consumption | Buch | 978-3-11-013491-9 | sack.de

Buch, Englisch, Band 110, 365 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 236 mm, Gewicht: 788 g

Reihe: ISSN

Hirschman / Holbrook

The Semiotics of Consumption

Interpreting Symbolic Consumer Behavior in Popular Culture and Works of Art

Buch, Englisch, Band 110, 365 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 236 mm, Gewicht: 788 g

Reihe: ISSN

ISBN: 978-3-11-013491-9
Verlag: De Gruyter


Frontmatter -- Chapter I The role of semiotics in research on consumer esthetics -- 1. Introduction -- 2. Some background on the study of signs -- 3. The study of signs in consumer esthetics -- 4. Criticisms and defenses of interpretive semiology -- 5. Preview -- Chapter II Semiotics and popular culture -- 1. Introduction -- 2. The ideology of consumption -- 3. Motion picture mythology -- Chapter III Romanticism and sentimentality in consumer behavior: A literary approach to the joys and sorrows of consumption -- 1. Introduction -- 2. Romanticism -- 3. The joys and sorrows of consumption -- 4. Epilogue -- Chapter IV Seven routes to facilitating the semiotic interpretation of consumption symbolism and marketing imagery in works of art -- 1. Introduction -- 2. Prospects and problems, dangers and difficulties -- 3. Seven routes to interpretation -- 4. Conclusion -- Appendices -- 1. Appendix 1: Women of Manhattan -- 2. Appendix 2: Beverly Hills cop -- 3. Appendix 3: Tin men and the marketing concept -- 4. Appendix 4: Gremlins as metaphors for materialism -- 5A. Appendix 5A: Coastal disturbances (coauthored with Stephen Bell and Mark W. Grayson) -- 5B. Appendix 5B: Sacred and secular consumption imagery in A Christmas carol -- 6. Appendix 6: Automotive signs in Two for the road -- 7. Appendix 7: Major and minor uses of symbolic consumer behavior to develop plot and character in Out of Africa (coauthored with Mark W. Grayson) -- References -- Index
Hirschman / Holbrook The Semiotics of Consumption jetzt bestellen!
Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.