Buch, Englisch, 283 Seiten, Book, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 508 g
Startups, Portals and Investor Behavior
Buch, Englisch, 283 Seiten, Book, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 508 g
ISBN: 978-3-319-66118-6
Verlag: Springer-Verlag GmbH
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Finanzsektor & Finanzdienstleistungen Internationale Finanzmärkte
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensgründung
- Wirtschaftswissenschaften Finanzsektor & Finanzdienstleistungen Unternehmensfinanzierung
- Wirtschaftswissenschaften Finanzsektor & Finanzdienstleistungen Finanzsektor & Finanzdienstleistungen: Allgemeines
- Wirtschaftswissenschaften Finanzsektor & Finanzdienstleistungen Anlagen & Wertpapiere
Weitere Infos & Material
1: Introduction.- Part I Startups.- 2: Crowdfunding as a New Financing Tool.- 3: Signaling to Overcome Inefficiencies in Crowdfunding Markets.- 4: The Crowd-Entrepreneur Relationship in Startup Financing.- 5: Fraudulent Behavior by Entrepreneurs and Borrowers.- Part II Market Structure.- 6: Fintech and the Financing of SMEs and Entrepreneurs: From Crowdfunding to Marketplace Lending.- Part III Backers and Investors.- 7: Crowdfunding as a Font of Entrepreneurship: Outcomes of Reward-Based Crowdfunding.- 8: Crowdfunding Creative Ideas: The Dynamics of Project Backers.- Part IV Recent Regulatory Efforts.- 9: The Regulation of Crowdfunding in the United States. 10: The Regulation of Crowdfunding in Europe.- 11: Individual Investors’ Access to Crowdinvesting: Two Regulatory Models.