Buch, Englisch, 200 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 330 g
ISBN: 978-0-387-22848-8
Verlag: Springer
This book asks the question, how could we convince or compel modern business to apply ethical standards and it is essential to the success of economy? In order to answer the question, this book examines the evolution of the activist business ethics in business, in democracies, Christianity, Judaism, Islam, Buddhism, in philosophy, psychology and psychoanalysis. The book examines international aspects, the personification of stakeholders, the predominance of values and ethics for CEOs and the inefficient safeguards of the stakeholders’ interests.
Zielgruppe
Professional/practitioner
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung
- Wirtschaftswissenschaften Finanzsektor & Finanzdienstleistungen Bankwirtschaft
- Geisteswissenschaften Philosophie Angewandte Ethik & Soziale Verantwortung Wirtschaftsethik, Unternehmensethik
- Wirtschaftswissenschaften Finanzsektor & Finanzdienstleistungen Unternehmensfinanzierung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensfinanzen Finanzierung, Investition, Leasing
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Unternehmensethik
Weitere Infos & Material
Activist Ethics in Business.- Ethical and Democratic Evolution.- Activist Business Ethics in Christianity.- Activist Business Ethics in Judaism.- Activist Business Ethics in Other Religions.- Activist Business Ethics in Philosophy.- Psychological and Psychoanalytical Aspects.- International Aspects.- The Personification of Stakeholders.- The Predominance of Values and Ethics for CEOs.- The Methodological Approach of the Book.- The Inefficient Existing Safeguards of the Stakeholders’ Interests.- Internet, Transparency, Activist Associations and Ethical Funds.- Future Activist Vehicles - The Supervision Board.- Future Activist Vehicles - The Institute of Ethics.- Conclusion.