Buch, Englisch, 162 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 227 g
A Sensory-Based Strategy
Buch, Englisch, 162 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 227 g
Reihe: Routledge Critical Studies in Public Management
ISBN: 978-0-367-02660-8
Verlag: Taylor & Francis
This book holds that sensory-based metaphors are an important device in applying the hermeneutic approach to ethics management in the public service, as they can enhance new understandings about the extent to which particular ethical principles might be disabling. Using metaphors as a management tool of public service ethics helps to communicate public values and ethical guidelines to public administrators.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik Wirtschafts- und Finanzpolitik
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Wirtschaftspolitik, politische Ökonomie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Non-Profit-Organisationen, Verbände
Weitere Infos & Material
1. Ethics Management in the Public Services
2. Bildung: Gadamer's Hermeneutics and Ethics Management in the Public Service
3. Understanding through Metaphors
4. Towards Sensory-Based Strategy for Public Service Ethics
5. Sight
6. Hearing
7. Smell
8. Touch
9. Taste
10. Making Sense of American Society for Public Administration (ASPA) Code