Buch, Englisch, Band 28, 490 Seiten, Paperback, Format (B × H): 160 mm x 240 mm, Gewicht: 797 g
Buch, Englisch, Band 28, 490 Seiten, Paperback, Format (B × H): 160 mm x 240 mm, Gewicht: 797 g
Reihe: Contemporary Trends and Issues in Science Education
ISBN: 978-90-481-6958-0
Verlag: Springer Netherlands
Zielgruppe
Professional/practitioner
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Philosophie Moderne Philosophische Disziplinen Postmoderne
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Philosophie der Erziehung, Bildungstheorie
- Geisteswissenschaften Philosophie Moderne Philosophische Disziplinen Dekonstruktivismus, Strukturalismus, Poststrukturalismus
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften: Allgemeines Wissenschaften: Theorie, Epistemologie, Methodik
- Geisteswissenschaften Philosophie Wissenschaftstheorie, Wissenschaftsphilosophie
Weitere Infos & Material
Belief, Learning and Education.- Knowledge, Education and Critical Inquiry.- Plato on Knowledge, and a Socratic Model of Inquiry.- Some Problems for Theories of Knowledge and Their Resolution.- Varieties of Constructivism and the Inaccessibility of Reality Argument.- The Aims of Science and Critical Inquiry.- Naive Inductivism as a Methodology in Science.- Hypothetico-Deductivism as a Methodology in Science.- Bayesian Methodology in Science.- Scientific Realism and Modelling Reality.- Sociology Versus Rationality in Science.- Lyotard,Postmodernism and Education.- Multiculturalism and Science Education.- Politics of Science and Science Education.