Insights and Provocations for Engaged Learning
Buch, Englisch, 230 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 523 g
ISBN: 978-1-4039-6333-8
Verlag: Palgrave Macmillan US
When students are self-motivated, they work harder at learning even if resources are inadequate. This book argues that students and teachers waste time and energy because the curriculum rests on flawed mental models. Change requires theories of motivation and learning based on advances in neurobiology and cognitive studies.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Entwicklungspsychologie Pädagogische Psychologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungswesen: Organisation und Verwaltung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Psychologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein
Weitere Infos & Material
PART I: TO WANT TO LEARN Problems and Possibilities Perspectives on Engaged Living PART II: BRAIN, MIND, AND BODY Neurobiological Systems Psychology of Involvement PART III: MOTIVATION, LEARNING, AND SCHOOL CULTURE Considerations for Better Learning Institutional Culture, Motivation and Learning Postscript