Jablonski | Modelling, Argumentation and Problem-Solving in the Context of Outdoor Mathematics | Buch | 978-3-658-47750-9 | www.sack.de

Buch, Englisch, 218 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 301 g

Jablonski

Modelling, Argumentation and Problem-Solving in the Context of Outdoor Mathematics

Results of the MAP Study
Erscheinungsjahr 2025
ISBN: 978-3-658-47750-9
Verlag: Springer

Results of the MAP Study

Buch, Englisch, 218 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 301 g

ISBN: 978-3-658-47750-9
Verlag: Springer


Mathematics outside the classroom – this work examines the characteristics of outdoor mathematics in more detail. Leaving the classroom to discover mathematics in the environment has several potential benefits for mathematics, e.g. the acquisition of skills and competencies. By means of an empirical study with secondary school students, the competencies of modelling, argumentation and problem-solving are taken into consideration. Therefore, the work outdoors at real objects is compared to the work inside the classroom. Similarities and differences are reported from three different perspectives: an observation perspective, the students’ perceptions perspective and a digital enrichment perspective. The results contribute to the question of what characterizes the work outdoors at real objects.

Jablonski Modelling, Argumentation and Problem-Solving in the Context of Outdoor Mathematics jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Introduction to MAP.- Theoretical background of outdoor mathematics.- State of the art and research goals.- Method.- Observation perspective.- Students’ perceptions perspective.- Digital Enrichment Perspective.- Preliminary work and extensions.- Discussion.


Simone Jablonski is an assistant professor for mathematics education at Paderborn University. Before, she worked as a postdoc researcher at Goethe University Frankfurt where this study was conducted. Her research focuses on mathematical modelling and reasoning, including in the context of outdoor mathematics, but also mathematical giftedness and the use of digital tools in mathematics education.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.