Policy Ideas in an Era of Social Media
Buch, Englisch, 184 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 259 g
ISBN: 978-1-349-47082-2
Verlag: Palgrave Macmillan UK
Why do policy actors create branded policy ideas like Big Society and does launching them on Twitter extend or curtail their life? This book reveals how policy analysis can adapt in an increasingly mediatised to offer interpretive insights into the life and death of policy ideas in an era of hashtag politics.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Systeme Verwaltungswissenschaft, Öffentliche Verwaltung
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Systeme Vergleichende Politikwissenschaft
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politikwissenschaft Allgemein Politische Theorie, Politische Philosophie
Weitere Infos & Material
1. Policy Ideas and Hashtag Politics 2. Theorising Policy Ideas 3. The Lifecycle of Policy Ideas 4. Identifying Policy Viewpoints 5. Social Media and Policy Practices 6. Capturing the Digital Footprint of Policy Discussion 7. Interpreting Social Media Data 8. The Future of Hashtag Politics




