Buch, Englisch, Band 46, 261 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 429 g
Entrepreneurial Learning in a University-Based Incubator
Buch, Englisch, Band 46, 261 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 429 g
Reihe: International Studies in Entrepreneurship
ISBN: 978-3-030-62964-9
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Professional/practitioner
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Forschung & Entwicklung (F&E), Innovation
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Kleine und Mittlere Unternehmen
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Universitäten, Hochschulen
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Wissensmanagement
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensgründung
Weitere Infos & Material
Introduction: An Overview of the Research.- Business Incubation.- Entrepreneurship, Opportunities and Entrepreneurial Learning.- Research Methods.- The INNOSPACE Experience.- The Role of Prior Knowledge in Opportunity Identification.- Learning and Opportunity Development in INNOSPACE.- Discussion: The INNOSPACE Community of Practice.- Conclusion: Contribution, Implications and Future Research.- Postscript: Creating and Managing a University-based Incubator.